Help > Hoofdaccount > Personeel
Personeel
In de pagina 'personeel' heeft u de volgende mogelijkheden.
Personeel toevoegen
Klik op de knop 'nieuw personeelslid'.
Vul hier de voor- en achternaam in. Neem contact met ons op wanneer u ook personeelsnummers in wilt voeren.
Klik vervolgens op 'contract toevoegen'. De onderstaande dialoog opent.
Maak hier een keuze voor het type contract; bijvoorbeeld vaste medewerker of oproepkracht. Neem contact op voor andere contractsoorten.
Vul hier als begindatum 1 januari van het huidige jaar in tenzij de medewerker later in dienst is getreden. De einddatum kunt u leeg laten.
Klik op toevoegen. Selecteer vervolgens het contract en sla de wijzigingen op.
Pas nu de contract-uren aan zoals hieronder is beschreven bij Contract-uren wijzigen.
Contract-uren wijzigen
Selecteer een personeelslid en een contract.
Pas de contract-uren aan en klik linksboven in het scherm op 'opslaan'.
Kies vervolgens vanaf welke datum het nieuwe contract ingaat en bevestig deze met 'opslaan'.
Het nieuwe contract wordt nu opgeslagen en het oude contract wordt automatisch beëindigd.
Personeel deactiveren
Indien een personeelslid tijdelijk uit dienst is dan kunt u hem of haar deactiveren.
Selecteer een personeelslid uit de lijst.
Beëindig eerst het contract van de medewerker. Klik hiervoor op 'wijzigen' en vul de einddatum van het contract in. Klik op 'opslaan'.
Klik op 'deactiveren' en bevestig deze actie met 'ja'.
U kunt de medewerker alleen deactiveren indien de einddatum van het contract in het verleden ligt.
Personeel verwijderen
Selecteer een personeelslid uit de lijst.
Beëindig eerst het contract van de medewerker. Klik hiervoor op 'wijzigen' en vul de einddatum van het contract in. Klik op 'opslaan'.
Klik op 'verwijderen' en bevestig deze actie met 'ja'.
U kunt de medewerker alleen verwijderen indien de einddatum van het contract in het verleden ligt.
Klik op deze knop om een verwijderde medewerker terug te plaatsen.